Oppilaan oppimisen ja osaamisen arviointi perusopetuksessa
6 Arvioinnista tiedottamisen muodot Ylästön koulussa
Oppilaat ja huoltajat saavat oppilaan osaamisen tasoa kuvaavaa (summatiivinen arviointi) arviointipalautetta kolme kertaa vuodessa
arviointikeskustelussa syyslukukaudella
välitodistuksessa joulukuussa ja
lukuvuosi/päättötodistuksessa lukuvuoden päättyessä.
Oppimista tukevaa arviointipalautetta (formatiivinen arviointi) annetaan oppilaalle itselleen ja ajoittain myös huoltajalle tarpeen ja tavoitteiden ohjaamana.
Yllä mainitusta arvioinnin rakenteesta tiedotetaan oppilaille lukuvuoden alussa oppitunneilla ja huoltajille lukuvuoden ensimmäisessä vanhempainillassa.
Opiskelun tavoitteista sekä arvioinnin kriteereistä tiedotetaan seuraavasti:
Luokilla 1. - 6. luokanopettajat lähettävät oppiaineiden tavoitteita koskevan arviointikirjeen sekä syyslukukaudella että kevätlukukaudella ennen todistuspalautetta.
Luokilla 7. - 9. aineenopettajat lähettävät opettamansa oppiaineen tavoitteita ja arvioinnin kriteereitä koskevan arviointikirjeen sekä syyslukukaudella että kevätlukukaudella ennen todistuspalautetta.