Oppilaan oppimisen ja osaamisen arviointi perusopetuksessa
Arvioinnin tehtävät perusopetuksessa
Formatiivinen arviointi
Summatiivinen arviointi
Arvioinnin yleiset periaatteet
Koiviston koulun arvioinnin tiedottamisen muotoja ovat sähköinen oppilastietojärjestelmä , oppimiskeskustelut, kirjalliset dokumentit ja paperinen viestintä.
Jatkuvan ja monipuolisen palautteen sekä arvioinnin toteuttaminen:
Oppilaan ja opettajan väliset keskustelut koulupäivän aikana.
Jatkuva oppilaan työskentelyn havainnointi ja monipuolinen arviointi ja palaute.
Itsearviointi ja vertaisarviointi voidaan toteuttaa kirjallisesti tai suullisesti ikätaso huomioiden.
Yhteistyön toteuttaminen kotien kanssa arvioinnin osalta:
Arvioinnin perusteiden ja käytänteiden tiedottaminen syksyisin vanhempainilloissa, myös Wilman kautta.
Huoltajille annetaan mahdollisuus arvioida oppilaan oppimisprosessi, joka jatkuu myös kotona.
Itsearviointiin annetaan palautetta kirjoittamalla, puhelinkeskusteluilla, tapaamisissa tai Wilmassa tai muulla tavalla sähköisesti
Arviointimenetelmien/arvioinnin suunnittelu, arviointi ja kehittäminen opettajien työn kehittämiseksi ja oppilaiden tuen tarpeiden tunnistamiseksi.
- Koiviston koulussa pidetään merkittävänä
opettajien täydennyskoulutusta
reflektointia lukuvuosittain
asiakirjatekstin kirjoittamisen osaamista
kollegoiden välistä vuorovaikutusta
YS-ajan järjestämistä kollegoiden väliselle keskustelulle sekä
moniammatillista yhteistyötä oppilaiden yksilöllisten tarpeiden ja parhaan tuen takaamiseksi
Oppimisen ja osaamisen arviointi
Työskentelyn arviointi
Käyttäytymisen arviointi
Koiviston koulussa on käytössä käyttäytymisen arvioiniin kriteerit vuosiluokille 4–6.
KÄYTTÄYTYMISEN ARVIOINNIN KRITEERIT 4.-6.lk..pdf