Oppilaan oppimisen ja osaamisen arviointi perusopetuksessa
Arvioinnin tehtävät perusopetuksessa
Formatiivinen arviointi
Summatiivinen arviointi
Arvioinnin yleiset periaatteet
Oppimisen ja osaamisen arviointi
Työskentelyn arviointi
Käyttäytymisen arviointi
Kaarilan koulun tarkennukset eri arvosanoille
10 Oppilas käyttäytyy erityisen myönteisesti ja kannustavasti muita henkilöitä kohtaan. Hänelle on voitu uskoa koulun toimintaan liittyviä luottamustehtäviä.
9 Hyvän osaamisen kohdan kriteerit täyttyvät aina.
8 Hyvän osaamisen kriteerit toteutuvat pääosin.
7 Hyvän osaamisen kriteerit toteutuvat osittain. Oppilas kykenee ottamaan ohjeita ja neuvoja vastaan, mutta hänen käyttäytymisensä vaatii usein aikuisen ohjausta.
6 Oppilas toimii pääosin kohtalaisen osaamisen kuvauksen mukaan.
5 Oppilaan käyttäytymisessä on lähes päivittäisiä vaikeuksia. Hän vaatii usein aikuisen läsnäoloa erilaisissa vuorovaikutustilanteissa, ja hänellä on pulmia lukuisilla eri käyttäytymisen osa-alueilla.