Oppilaan oppimisen ja osaamisen arviointi perusopetuksessa
Arvioinnin tehtävät perusopetuksessa
Formatiivinen arviointi
Summatiivinen arviointi
Arvioinnin yleiset periaatteet
Naulakallion koulun oppilailla on oppilaskohtaisen tuen päätös. Heille laaditaan tuen suunnitelma oppilaan, huoltajien ja verkoston kanssa. Asetettujen tavoitteiden toteutumista arvioidaan lukuvuosittain.
Oppimisen ja osaamisen arviointi
Työskentelyn arviointi
Käyttäytymisen arviointi
Naulakallion koulun käyttäytymisen tavoitteet:
Noudatan aikuisen ohjeita.
Kunnioitan itseäni ja muita.
Vältän haitallista toimintaa.
Teen parhaani.
Opinnoissa eteneminen perusopetuksen aikana
Opinnoissa eteneminen vuosiluokittain
Opinnoissa eteneminen tavoitekokonaisuuksittain
Lukuvuoden päätteeksi arvioitavat yhteiset oppiaineet ja valinnaiset aineet
Perusopetuksen päättöarviointi
Perusopetuksen päättöarvosanan muodostaminen
Yhteisten oppiaineiden päättöarviointi
Yhteisten taito- ja taideaineiden päättöarviointi
Valinnaisten aineiden arviointi päättöarvioinnissa
Seuraava alle kahden vuosiviikkotunnin valinnainen oppiaine voi korottaa yhteisen aineen päättöarvosanaa: kuvataide.
Johonkin oppiaineeseen painottuva opetus ja päättöarviointi
Seuraava mahdollisesti alle kahden vuosiviikkotunnin valinnainen oppiaine voi korottaa yhteisen aineen päättöarvosanaa: kuvataide.
Oppilaskohtaisia tukitoimia saavan oppilaan päättöarviointi
Poissaolojen vaikutukset arviointiin
Arvioinnin uusiminen ja oikaisu
Todistukset
Sanalliset arviot ja numeroarvosanat todistuksissa
Naulakallion koulussa oppilaat saavat arviointipalautetta jokaisen opiskelujakson päätteeksi.