Oppilaan oppimisen ja osaamisen arviointi perusopetuksessa
Arvioinnin tehtävät perusopetuksessa
Formatiivinen arviointi
Summatiivinen arviointi
Arvioinnin yleiset periaatteet
Oulunkylän ala-asteen koulussa huoltajia tiedotetaan koulun yleisistä arviointikäytänteistä tiedotteessa lukuvuoden alussa. Tarkempaa vuosiluokkakohtaista tietoa arvioinnista annetaan vanhempainilloissa. Kerran lukuvuodessa käydään oppilaan, huoltajien ja opettajan välinen oppimiskeskustelu.
Oppimisen ja osaamisen arviointi
Työskentelyn arviointi
Käyttäytymisen arviointi
Oulunkylän ala-asteen koulun käyttäytymisen tavoitteet:
· Oppilas kohtelee toisia ystävällisesti.
· Oppilas käyttäytyy asiallisesti ja tilanteen vaatimalla tavalla.
· Oppilas noudattaa sovittuja sääntöjä ja annettuja ohjeita.
· Oppilas edistää toiminnallaan hyvää ilmapiiriä.
· Oppilas pitää hyvää huolta yhteisistä tavaroista ja tiloista
Opinnoissa eteneminen perusopetuksen aikana
Opinnoissa eteneminen vuosiluokittain
Opinnoissa eteneminen tavoitekokonaisuuksittain
Lukuvuoden päätteeksi arvioitavat yhteiset oppiaineet ja valinnaiset aineet
Perusopetuksen päättöarviointi
Perusopetuksen päättöarvosanan muodostaminen
Yhteisten oppiaineiden päättöarviointi
Yhteisten taito- ja taideaineiden päättöarviointi
Valinnaisten aineiden arviointi päättöarvioinnissa
Johonkin oppiaineeseen painottuva opetus ja päättöarviointi
Oppilaskohtaisia tukitoimia saavan oppilaan päättöarviointi
Poissaolojen vaikutukset arviointiin
Arvioinnin uusiminen ja oikaisu
Todistukset
Sanalliset arviot ja numeroarvosanat todistuksissa
Oulunkylän ala-asteen koulussa oppilaat saavat kirjallisen väliarvioinnin helmikuussa.