Arvioinnin tehtävät perusopetuksessa
Formatiivinen arviointi
Summatiivinen arviointi
Arvioinnin yleiset periaatteet
Arvioinnista tiedotetaan Wilmassa, yhteisissä vanhempainilloissa sekä vanhempainvarteissa. Huoltajilla on mahdollisuus osallistua arviointikeskusteluihin.
Oppimisen ja osaamisen arviointi
Työskentelyn arviointi
Käyttäytymisen arviointi
Kauklahden koulu arvostaa toiset ihmiset huomioonottavaa ja normien mukaista käytöstä. Koulussamme on yhteiset järjestyssäännöt, jotka on esitetty lukuvuosioppaassa. Sääntöjä muokattaessa kysytään huoltajien ja oppilaiden näkemyksiä. Oppilas saa käyttäytymisestä arvioinnin seitsemännellä ja kahdeksannella luokalla kahdesti, sekä yhdeksännen luokan välitodistuksessa. Arviointi perustuu häntä opettavien opettajien arvioon ja koulussa laadittuihin käyttäytymisen arviointikriteereihin. Koulumme arjessa tuemme toisten myönteistä ja kannustavaa huomioon ottamista.
Opinnoissa eteneminen perusopetuksen aikana
Opinnoissa eteneminen vuosiluokittain
Eteneminen oman opinto-ohjelman mukaan
Yksittäistä oppilasta koskeva vuosiluokkiin sitomaton opiskelu
Koko koulua tai opetusryhmää koskeva vuosiluokkiin sitomaton opiskelu
Yksittäistä oppilasta koskeva vuosiluokkiin sitomaton opiskelu
Koko koulua tai opetusryhmää koskeva vuosiluokkiin sitomaton opiskelu
Lukuvuoden päätteeksi arvioitavat yhteiset oppiaineet ja valinnaiset aineet
Perusopetuksen päättöarviointi
Päättöarvosanan muodostaminen
Erityistä tukea saavan oppilaan päättöarviointi
Arvioitavat yhteiset oppiaineet päättöarvioinnissa
Taide- ja taitoaineiden oppimäärien arviointi päättöarvioinnissa
Valinnaisten aineiden arviointi päättöarvioinnissa
Johonkin oppiaineeseen painottuva opetus ja päättöarviointi
Poissaolojen vaikutukset arviointiin
Arvioinnin uusiminen ja oikaisu
Todistukset
Sanalliset arviot ja numeroarvosanat todistuksissa
Lukuvuositodistus
Välitodistus
Erotodistus
Perusopetuksen päättötodistus
Erityinen tutkinto ja siitä annettavat todistus
Paikallisesti päätettävät asiat